Saturday 7 June 2014

SUPLEMEN.....APA BEZANYA?

salam sejahtera buat semua...

bagaimana dengan pengambilan suplemen anda?
tahniah kepada yang mengambil secara konsisten...apapun punca atau tujuan asalnya,yang pasti semua orang inginkan kesihatan yang baik.kita tidak boleh menghalang usia dari meningkat namun boleh berusaha untuk terus berada dalam sihat dan cergas.

terdapat pelbagai jenis suplemen di pasaran..buatlah pilihan dengan bijak.biarlah apa yang kita makan atau minum itu membawa kepada kesan-kesan yang positif bukan sebaliknya.ramai yang mengalami kesan buruk dari pengambilan suplemen...janganlah menjadi sebahagian daripada mereka.banyakkan pembacaan untuk mengeahui tentang sesuatu produk.setiap yang menjual pasti akan mengatakan produknya adalah yang terbaik.siapa yang nak menjatuhkan atau memburukkan produk sendiri,betul tak?

ada banyak sumber yang boleh kita gunakan untuk mendapatkan maklumat tentang sesuatu produk.internet menyediakan ruang yang luas.yang penting kena rajin.jangan hanya membaca satu artikel dan terus mempercayainya..luangkan masa membaca sebanyak artikel yang boleh serta kajian-kajian klinikal.bandingkan setiap penulisan tersebut.pro dan kontra setiap produk yang dikaji.
cari juga testimoni-testimoni dari pengguna terdahulu.boleh juga membuat carian menggunakan perkataan "kesan negatif" atau "bad effect" sesuatu produk.saya suka search dengan cara ini...mencari penulisan tentang kesan negatif sesuatu produk untuk melihat apakah kesan sampingan yang dialami pengguna.

gunakan akal yang bijak untuk memilih.juga jangan dilupa...setiap kita dijadikan istimewa.berbeza antara satu sama lain.maka tindakbalas badan terhadap sesuatu produk juga mungkin berbeza.
begitu juga dengan ubat-ubatan.si A mungkin tidak alah kepada antibiotik P namun si B mengalami alahan teruk bila mengambil antibiotik P itu..

dari segi harga,terpulang kepada bajet masing-masing.produk yang baik pastiya lebih mahal berbanding dengan produk-produk yang tidak berkualiti.kajian saintifik sebelum mengeluarkan sesuatu produk menelan kos yang tinggi lantas mempengaruhi harga produk.begitu juga dengan kos bahan mentah yang digunakan..telur ayam pun ada gred A hingga D...kan?nak kualiti terbaik metilah gunakan telur gred A yang semestinya lebih mahal.namun packaging atau pembungkusan dalam kuantiti yang besar boleh membantu menurunkan harga produk.misalnya sebotol vitamin yang mengandungi 30 tablet dengan yang mengandungi 90 ablet yang sama jenis.jika dibahagikan harga mengikut bilangan tablet pastinya botol yang mengandungi 30 tablet itu lebih mahal.

SHAKLEE menyediakan produk yang dijamin berkualiti dengan harga yag setimpal.
tidak perlu ragu untuk menggunakannya.mampu berada di pasaran melebihi 50 tahun...pastinya ia bukan sembarangan.

hubungi saya untuk mendapatkan bantuan penjagaan kesihatan anda.


produk yang mahal namun kualitinya adalah yang terbaik.




These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751
 FB (PM) iedaabdullah

No comments: