Sunday, 13 July 2014

SEMBANG RAMADHAN


salam buat semua..
dah berada di pertengahan Ramadhan hari ni...
moga semuanya sejahtera...
ramai yang dah sibuk buat persiapan hari raya kan?
semalam keluar ke pekan waktu tengah hari...tengok shopping complex dah sesak.ada yang pasang lagu raya...terasa meriahnya.keluar semalam cari baju untuk kaum lelaki kat rumah ni...haiii....sabaq ja laahhh...punya lama nak pilih baju depa.
dari tengah hari sampai petang...dapatnya..jeans untuk abahnya & satu t shirt untuk anak teruna...tambahan..satu jeans untuk anak dara..
kemudian ummie sempat capai satu sling bag untuk anak dara kecik...itu saja....ponat dennn....
budak kecik tak sabar2 nak raya...dapat sling bag terus sibuk nak kutip duit raya.minta kat abahnya dulu.
masa berhenti kat bazar ramadhan sempat lagi dia ajak abahnya pergi rumah orang kat tepi2 bazar tu...nak beraya...hehehe...sabaq cek oii...posa tak habis lagi.

solat semua kot jalan ja....balik rumah ngam2 waktu berbuka..malam dok rumah sajalah...tak daya nak meronda lagi...mata pun kuyu...budak kecik ja yang segar memanjang.
abahnya sempat lagi entertained kawan kat rojak popular bulan Ramadhan ni..pukul berapa balik pun tak tau...ummie buka pagar ja...tak tengok jam.
dan untuk pertama kalinya...termiss sahur malam tadi..sedar2 dah jam 6 pagi...selamat..


***bau makanan sedap2 dah mula merebak dari bazar ramadhan ke dalam ofis ni...hishhh...


2 comments:

Hans said...

saya xbuat persiapan apa2 lagi
sedar-sedar dah 15 hari dah puasa

ieda abdullah said...

hans...
cepat ja masa berlalu kan?