Wednesday 22 October 2014

VITAMIN C SHAKLEE

salam sejahtera...

VITAMIN C
.......adalah vitamin yang larut air.tidak boleh dibentuk oleh badan.dengan itu, untuk memenuhi keperluan tubuh badan,kita perlu mendapatkannya dari makanan.
Vitamin C boleh diperolehi daripada buah-buahan dan sayura-sayuran.orang yang tidak mengambil sayur dan buah-buahan sangat berpotensi untuk mengalami kekurangan vitamin C dalam badan.

APAKAH FUNGSI VITAMIN C?


1. bersifat sebagai antioksida yang baik.Ia membantu melindungi sel daripada kerosakan yang diakibatkan oleh radikal bebas.radikal bebas dipercayai terlibat dalam kerosakan sel yang membawa kepada berlakunya kanser dan penyakit degeneratif.

2. membantu meningkatkan tahap imuniti/ketahanan badan daripada diserang penyakit terutamanya yang dibawa oleh virus.Ia bukan 100% mencegah namun berupaya mengurangkan tempoh dan tahap keterukan jangkitan.pengambilan secara rutin adalah lebih baik berbanding jika hanya diambil sewaktu sakit.

3. membantu memperbaiki sel yang rosak terutamanya sel-sel kulit dan menjadikan kulit lebih cantik dan sihat.Ia juga boleh mengurangkan berlakunya kedutan kulit wajah.

4. pengambilan Vitamin C sebanyak 500mg sehari secara berterusan dipercayai dapat membantu mengurangkan paras tekanan darah tinggi.

5. Vitamin C juga mampu membantu mengawal pengecutan saluran pernafasan bagi pesakit asthma yang dicetuskan oleh aktiviti fizikal yang teruk atau senaman.

6. pengambilan vitamin C yang mencukupi didapati dapat mengurangkan risiko mengalami gout.

GOLONGAN YANG MEMERLUKAN SUPLEMEN VITAMIN C



vitamin C boleh diperolehi dengan banyak daripada sayur-sayuran dan buah-buahan namun ia juga mudah hilang semasa proses memasak dan menyediakan makanan.
jadi sesiapa sahaja disarankan untuk mengambil suplemen vitamin C ini.oleh kerana ianya larut air,vitamin C yang berlebihan akan dikeluarkan dari badan.

Perokok dan orang yang tidak mengambil sayur serta buah-buahan dalam diet harian amat perlu mengambil suplemen vitamin C ini.aktiviti merokok mengurangkan penyerapan vitamin C yang diperolehi dari diet seharian.
Ibu hamil juga digalakkan mengambil vitamin C kerana ia membantu penyerapan zat besi untuk mencegah anaemia.

KEISTIMEWAAN VITAMIN C SHAKLEE


Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk 'sustained release' di mana proses pelepasan vitamin C ini berlaku secara perlahan-lahan selepas ianya ditelan.Satu biji mengandungi 500mg vitamin C menjadikan pengambilan sebiji sehari sudah mencukupi.sebotol mengandungi 180 biji maka ia mampu bertahan selama 6 bulan....amat murah dan menjimatkan.Ia juga mengandungi bioflavonoids yang berfungsi untuk mempertingkatkan lagi keberkesanan fungsi vitamin C didalam badan.

untuk kanak-kanak,ia dibuat dalam bentuk boleh dikunyah (chewable).juga dengan rasa asli vitamin C.

tiada sebarang bahan kimia,perisa tambahan atau pengawet kerana Shaklee adalah semulajadi.

amalkan pengambilan Vitamin C setiap hari untuk kesihatan yang optima.

chewable C shaklee







These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


 UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751 FB (PM) iedaabdullah

No comments: