Monday 24 November 2014

PENGANTIN PENGSAN DI PELAMIN GARA-GARA BERDIET....DAPATKAN CARA MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN SIHAT

salam sejahtera

"PENGANTIN PENGSAN DI MAJLIS PERKAHWINAN"
"PENGANTIN DEMAM DI HARI BAHAGIA"
........bukannya impian setiap pengantin........


menjadi impian setiap pasangan pengantin terutamanya pengantin perempuan untuk kelihatan cantik jelita pada hari akad nikah dan persandingan.menjadi tumpuan orang bukannya satu perkara mudah.pastinya inginkan kesempurnaan.
namun alangkah sedihnya andai pada hari yang dinanti-nantikan itu, pengantin perempuan lesu dan tidak bermaya semata-mata penat berdiet untuk menurunkan berat badan.
dalam usaha mengejar bentuk badan yang menarik ramai yang terburu-buru mengurangkan pengambilan makanan tanpa memikirkan risiko yang bakal dihadapi.
elakkan menurunkan berat badan secara teruru-buru tanpa panduan.untuk mendapatkan berat badan yang diidamkan tanpa menjejaskan kesihatan,kita perlu melakukan dengan berdisiplin dan berilmu.

untuk menurunkan berat badan dengan sihat,kita perlu lebih fokus kepada menurunkan jumlah lemak di dalam badan kerana kandungan lemak yang berlebihan inilah sebenarnya yang membuatkan bentuk badan kelihatan tidak menarik dan juga mendatangkan masalah kesihatan.

jika berdiet dengan mengabaikan pengambilan makanan kita sebenarnya turut mengurangkan jisim otot.berat akan turun dengan cepat namun akhirnya badan menjadi lesu dan tidak bermaya.


BAGAIMANA MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN SIHAT?


1. pastikan mengambil makanan mengikut waktunya
ambil sarapan anda.ramai mengelak sarapan dalam amalan diet sedangkan sarapan itu sangat penting untuk membekalkan tenaga kepada kita sepanjang hari.sarapan juga dalah seperti suis kepada sistem metabolisma untuk memulakan kerja.metabolisma yang tinggi akan membakar kalori dengan lebih banyak dan berkesan.ini adalah penting dalam usaha mengurangkan berat badan.

bila tiba waktu makan seterusnya,jangan biarkan perut terus kosong.ini akan membuatkan kita terasa lebih lapar apabila tiba waktu makan yang sterusnya dan mengakibatkan pengambilan makanan yang berlebihan.ia menjadi lebih parah apabila makanan berlebihan ini diambil pada waktu malam di saat badan mula berehat dan kadar pembakaran kalori lebih rendah.


2. pilih makanan yang sesuai
elakkan makanan yang mengandungi bahan berikut secara berlebihan:
* lemak
* minyak
* gula
* karbohidrat

lebihkan pengambilan serat dan air melalui sayur-sayuran dan buah-buahan. jadikan buah-buahan sebagai snek menggantikan makanan proses yang mengandungi garam dan kalori yang tinggi.


3. senaman secara teratur
senaman walaupun dilakukan secara ringan tetapi berterusan adalah lebih baik daripada yang dilakukan bersungguh-sungguh tapi hanya sementara.tidak semestinya perlu berada di gimnasium, di rumah sendiri pun boleh bersenam.mulakan waktu pagi dengan senaman regangan dan kemudian pilihlah waktu-waktu bersesuaian untuk melakukan senaman ringan yang lain.
jika memiliki alat bantuan senaman, gunakan secara teratur.
gunakan hujung minggu untuk beriadah dan bersenam bersama ahli keluarga.antara senaman yang membakar kalori dalam jumlah yang banyak adalah berenang.namun jika tidak pandai berenang,lakukanlah aktiviti lain seperti berjalan, jogging, berbasikal dan sebagainya.

mengawal pemakanan dan senaman secara teratur adalah cara kita mengawal keluar masuk kalori ke dalam tubuh.kalori yang masuk secara berlebihan akan menambahkan berat badan.

senaman yang boleh dilakukan di rumah


SUPLEMEN SHAKLEE YANG MEMBANTU MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN SIHAT


konsep menurunkan berat badan yang sempurna
1. bakar lemak
2. buang lemak
3. bina otot

suplemen Shaklee yang terlibat dalam proses-proses ini adalah:
1. bakar lemak
Omega Guard
Lecithin

2. buang lemak (detoks) dan bahan sisa yang tidak dikehendaki oleh badan
Herblax (membersihkan usus)
Alfalfa (membersihkan keseluruhan sistem badan)

3. Bina otot
Essential Soy Protein (ESP)


satu lagi produk yang baik untuk membantu mendapatkan berat badan yang ideal adalah Cinch Energy Tea Mix
- mengandungi teh hijau, putih dan merah
- meningkatkan metabolisma tubuh
- mengawal selera makan
- menambahkan tenaga

Cinch Tea dan ESP membantu kestabilan paras gula dalam darah seterusnya dapat mengawal diri dari rasa lapar.


jika anda memerlukan set menguruskan berat badan yang asas(basic) bolehlah memilih daripada gabungan seperti berikut:

set 1
omega guard + alfalfa + esp

set 2
omega guard + lecithin + alfalfa

set 3
omegaguard + esp + herblax

set 4
lecithin + herblax + cinch tea

set 5
omegaguard + herblax + cinch tea



mana-mana gabungan boleh memberikan kesan yang baik dan sempurna dengan syarat kita berdisiplin dengan pengambilan suplemen,mematuhi diet harian yang seimbang dan mengamalkan senaman berterusan.

tanpa meninggalkan mana-mana waktu makan (tanpa skipped meal) kita masih boleh mendapatkan berat badan yang diinginkan dan yang lebih penting sentiasa berada dalam keadaan yang sihat dan cergas.




***BAGAIMANA MENGETAHUI PRODUK YANG KITA AMBIL BERKESAN?
***BAGAIMANA MENGIRA BERAT BADAN YANG IDEAL?

nantikan entry seterusnya.
 







UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751 
FB (PM) iedaabdullah 

 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments: