Saturday 4 January 2014

SAYA DAH....ANDA BILA LAGI?

KENAPA SHAKLEE?
why.....why....why...???

masa muda tak berapa nak kisahkan sgt tentang kesihatan sebab rasa macam ok saja...jaga makan...sekali sekala keluarkan peluh....basic check up semua normal...alhamdulillah.
tapi bila usia makin bertambah (walau sentiasa perasan umur muda...hehehe) mula terfikir untuk jaga kesihatan dgn lebih baik.tambahan pula bila ada anak istimewa.kita perlu sentiasa sihat supaya dapat menjaga anak selama yg boleh..usia kita memang Allah yang tentukan namun kita tetap perlu berusaha untuk menjaga kesihatan diri.

dari blog tentang anak...kemudian berjumpa di alam maya dengan bloggers yg sama "sekasut"....dan salah satunya adalah blog "mysuperkids"....mula2 baca tentang anak2...kemudian baca tentang Shaklee...kemudian...eh...dia dah resign...jadi WAHM...then...eh...eh...banyaknya dia travel oversea..macam best ja bisnes ni..kalau bisnes best,produk mesti best..

akhirnya...nak makan Shaklee la plk...saya pernah ambil macam2 supplement juga sebelum ni tapi kebanyakannya separuh jalan...macam2 sebablah.
oleh kerana nak makan saya pun joined jadi ahli...murah ja kan...so tak rasa terbeban.lagipun keahlian ni tak perlu nak maintain monthly purchased...saya cukup tak suka bab maintain2 ni...stress...hehe..saya start keahlian hujung bulan october 2013...start makan bulan 11...apa yang saya makan?....nanti kita cerita kemudian...
sebulan ambil produk shaklee saya boleh nampak & rasa kebaikannya..bukan untuk diri sendiri saja...tapi pada suami & anak istimewa saya serta kakak saya...walaupun tak makan sebanyak yg disarankan,kesan positifnya tetap diperolehi.sekarang mak mertua pun dah mula syok makan suplemen Shaklee..alhamdulillah.

selain daripada khasiat suplemen2 ini,peluang membina empayar perniagaan secara online yang disediakan oleh Shaklee juga amat menarik untuk diterokai.saya tak pandai nak jual2 barang face to face....pemalulah kononnya...
peluang dalam Shaklee ini tidak harus dilepaskan begitu saja.dengan insentif2 yang adil & sangat berbaloi dan ditambah lagi dengan sokongan & dorongan dari upline (tanpa paksaan),saya rasa selesa untuk terus menjejak impian.

kenapa nak cari extra income?...dengan cara kerja sekarang (pergi kerja ada duit..tak pergi kerja tak ada duit masuk) memang kena betul2 jaga ekonomi.kami sekeluarga suka jalan2...suka join aktiviti amal...semua pakai duit kan...dah tu bila cuti 4,5 hari maka income "0" sajalah utk hari2 berkenaan...bila anak-anak makin besar,expenses makin banyak.keperluan anak bertambah...keperluan bukan sahaja dari segi kewangan tetapi juga masa...si kecik ni pun dah pandai...bila kita nak pergi kerja dia suka cakap..."ummie...ija mamau!"..."ummie umah!"...maksudnya..."ummie tak boleh pi kerja...ummie dok rumah"....hishhh....terasa perlunya lebihkan masa untuk dia.

maka...marilah kita bersama-sama membina kesihatan yang optima dan kejayan yang maksima...dunia & akhirat.


JOM KITA.....

No comments: