Friday 18 April 2014

HERB-LAX UNTUK KESIHATAN USUS

salam sejahtera....
alhamdulillah....musim panas semakin ke penghujung....hujan semakin kerap turun,
sekarang hujan sedang renyai di kawasan perumahan saya ni....seronok juga melayan bunyi air hujan yang menitik ke lantai di laman....sekali sekala disulami bunyi guruh....
hmmmmm....melayan....
sebelum tidur...telan dulu herb-lax 2 biji untuk membantu membersihkan usus....saya tidak mengalami masalah smbelit...alhamdulillah.sekadar mengambil dengan tujuan membersihkan usus dari sisa-sisa yang tidak diperlukan...selepas ambil waktu malam,perjalanan usus keesokan hari adalah lebih lancar dan membuatkan perut lebih selesa.

herb-lax sesuai digunakan oleh golongan yang:

1. mengalami masalah sembelit yang kronik
2. mahu menurunkan berat badan dengan cara yang selamat
3. mahu menjaga kesihatan secara umum

Ia boleh digunakan oleh golongan dewasa dan remaja berusia 12 tahun ke atas.tidak digalakkan untuk ibu yang menyusu badan kerana bimbang kesan pelawasnya turut dialami oleh bayi.

Kandungan Herb-Lax

Herb-lax mengandungi daun Senna yang merupakan bahan utama disertai bahan-bahan lain seperti licorice root,daun alfalfa,fennel seed,buckthorn bark,anise seed,rhubarb root dan bung blue malva.

Daun senna telah digunakan sejak zaman dahulu kala sebagai pelawas.Ia mengandungi bahan aktif yang dikenali sebagai SENNOSIDES. bahan aktif ini bertindak secara merangsang tisu usus lantas menyebabkan berlakunya pergerakan usus untuk membuang sisa-sisa kumuhan.Ia juga dipercayai membantu usus besar (kolon) menyerap masuk air untuk melembutkan najis.
Kesan pelawas biasanya berlaku 6 hingga 10 jam selepas pengambilan Senna.

Selain melawaskan pembuangan najis,herblax juga mampu membantu mengempiskan perut dan mengurangkan rasa ketegangan pada bahagian perut.Ini kerana Anise seed yang terdapat di dalam herblax mampu membantu melancarkan penghadaman dan membuang gas/angin berlebihan di dalam usus.


pengambilan herblax secara konsisten juga mampu membantu kesihatan hati & ginjal yang mana ke dua-dua organ ini juga adalah organ perkumuhan tubuh manusia.

Usus yang sihat boleh mengurangkan masalah bau badan serta nafas berbau.

"BANYAK PENYAKIT BERPUNCA DARI PERUT.....
MAKA PASTIKAN IA SENTIASA BERSIH & SIHAT"







ANDA BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK MENDAPATKAN YANG TERBAIK DARI SHAKLEE
IEDA
0107796751 (SMS/WA)





No comments: