Saturday 8 November 2014

SHAKLEE...SEBELUM DAN SELEPAS

salam sejahtera

memiliki anak yang sihat dan pintar adalah impian dan harapan setiap ibubapa.siapa yang tidak bahagia bila melihat anak petah berbicara, aktif ke sana sini dan meningkat dewasa dengan cemerlag akademik dan sahsiahnya.

untuk itu,mulakanlah menjaga kesihatan anak sedari dalam kandungan.
ambil suplemen yang bersesuaian agar kandungan haemoglobin  sentiasa mencukupi untuk tumbesaran janin yang sempurna.dengan bergantung kepada makanan harian semata-mata biasanya tidak mencukupi untuk membekalkan semua vitamin dan mineral yang diperlukan untuk kesihatan ibu dan janin yang sedang membesar.

kekurangan haemoglobin semasa hamil ((anaemia)) adalah antara punca janin tidak membesar seperti yang sepatutnya (small for gestational age....SGA) atau mengalami intrauterine growth retardation (IUGR).
janin yang tidak membesar dengan sempurna berisiko tinggi untuk lemas di dalam kandungan kerana tidak dapat menerima situasi kekurangan oksigen ketika rahim mengecut terutamanya semasa proses kelahiran.
selepas dilahirkan juga,bayi yang bersaiz kecil (kurang berat badan) berisiko untuk mengalami jaundis yang lebih tinggi.

untuk mencegah anaemia ibu hamil disarankan mengambil vitamin atau suplemen.suplemen Shaklee lebih mudah diserap dan mempunyai dos yang mencukupi untuk diamalkan sepanjang kehamilan.
paling minima,ibu hamil perlu mengambil Vitalea, Vita C dan B Complex.
Vitalea mengandungi semua vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh.bila diambil bersama Vita C,penyerapan zat besi adalah lebih sempurna.zat besi adalah sumber utama untuk membentuk sel darah merah.
vitamin B complex pula melengkapi keperluan untuk ibu membuat sel darah merah dengan sempurna.selain itu vitamin B juga membantu memelihara kesihatan sel saraf.


sebagai tambahan ibu hamil juga boleh mengambil Omegaguard sebagai sumber EPA dan DHA yang membantu perkembangan sel otak janin.Ia boleh diambil secara berterusan melainkan jika ibu berkemungkinan akan menjalani pembedahan maka ia perlu dihentikan menjelang trimester ke 3.namun ia boleh diambil semula selepas melahirkan.maka khasiat omega 3 masih boleh diperolehi oleh bayi melalui susu ibu.

sel otak anak berkembang dengan pesat sebaik dilahirkan sehingga berusia 2 tahun.pada usia inilah kita perlu menjaga pemakanan mereka dengan baik dan juga merangsang otak mereka dengan aktiviti yang bersesuaian.

pastikan bayi diberi susu ibu kerana ia adalah yang terbaik buat mereka.ada yang berkata menyusu badan perlu dihentikan apabila anak berusia 2 tahun.namun pada saya,susuilah anak selagi anak mahu dan selagi masih ada bekalan.ibu yang hamil juga masih boleh menyusukan anak kecuali ada masalah kesihatan yang timbul seperti pendarahan semasa hamil.maka ketika itu ibu perlu berhenti menyusui bayi mereka.

apabila anak melepasi usia setahun,bolehlah diberikan pula Mealshake dan Omegaguard untuk membantu tumbesaran yang sempurna.

Mealshake membekalkan nutrien yang mencukupi untuk kanak-kanak dan meningkatkan selera makan mereka.ia juga membantu melawaskan pembuangan najis maka anak akan rasa lebih selesa sepanjang hari.
Omegaguard pula selain daripada merangsang perkembangan otak yang sihat,ia juga membantu mengurangkan serangan asma (kanak-kanak yang mengidap asma/lelah) serta memulihkan ekzema yang kerap berlaku di kalangan kanak-kanak.

secara umumnya;
Shaklee menyediakan suplemen yanglengkap untuk kesihatan kanak-kanak...
bermula dari dalam rahim ibu sehinggalah dilahirkan dan menjadi dewasa.
Shaklee mengiringi pembesaran anak anda dengan sempurna.










These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


 UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751
FB (PM) iedaabdullah

3 comments:

anmashealthcare said...

Suplement shaklee terbaik..macam-macam ada :D

:: anmashealthcare.blogspot.com ::

Unknown said...

kena cuba baru tau apa kelaiannnya dengan supplement lain.. ku yakini shaklee..'My Recent Post : SKINCARE YANG BERKESAN UNTUK SEMUA MASALAH KULIT ANDA

Unknown said...

produk Shaklee memang mencukupi kesemua keperluan kita.. =D

Rahsia Kecantikan Semulajadi