Thursday 18 December 2014

TERDESAK UNTUK KURUS? KETAHUI CARA MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CEPAT

salam sejahtera...

terdesak untuk menurunkan berat badan dengan cepat?
awas!!!!
jangan terperangkap dengan ubat-ubat diet atau penahan selera yang boleh membawa kesan buruk kepada badan kita.
turunkan berat badan dengan cara yang sihat dan selamat.

bolehkah menurunkan berat badan dengan cepat tanpa diet yang teruk dan tidak menjejaskan kesihatan?
pasti boleh....
yang penting mesti ada semangat dan disiplin yang kuat.

BAGAIMANA MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CEPAT?


ubah amalan pemakanan.
caranya

1.  ambil sayur-sayuran dan buah-buahan.serat menjadikan kita kenyang dalam jangka waktu yang panjang.proses metabolisma serat yang agak perlahan berbanding karbohidrat menjadikan kita lambat terasa lapar.

2.  tambahkan pengambilan air tetapi pastikan bukan air bergula atau bergas.air membantu proses perkumuhan yang lancar serta menyegarkan sel-sel badan kita.jika bosan dengan air kosong, bolehlah ditambahkan potongan lemon sebagai perisa.

3.  sentiasa sibukkan diri.bila sibuk bekerja kita kurang mengingati tentang makanan.

4.  keluarkan makanan yang enak tetapi menggemukkan dari rumah kita.jangan beli dan simpan makanan seperti kerepek,coklat bar,biskut berlemak dan seumpamanya.

5.  bila tiba waktu makan pastikan kita makan dengan teratur.isikan makanan ke dalam bekas dan duduk untuk makan.elakkan makan sambil berdiri menghadap peti sejuk yang mengandungi pelbagai stok makanan tidak berkhasiat di dalamnya.

6.  yang paling penting, makan mengikut waktu yang ditetapkan.bila kita membiarkan perut kosong dalam jangka waktu yang lama, kita akan mengambil lebih banyak makanan pada masa berikutnya.




untuk meurunkan berat badan dengan cepat, elakkan pengambilan makanan berkanji/berkarbohidrat, gula, garam dan lemak haiwan.


tingkatkan pengambilan serat,soya,putih telur,ikan,dada ayam tanpa kulit atau makanan laut.



PERINGATAN PENTING

pastikan pengambilan kalori seharian tidak terlalu rendah.mengurangkan kalori dengan berlebihan contohnya sehingga di bawah 1000 kalori sehari akan menyebabkan kita bukan sahaja kehilangan lemak tetapi juga kehilangan otot.Ini akan menjadikan kita lesu dan hilang tenaga untuk melakukan senaman.

Ia juga mengakibatkan proses metabolisma menjadi perlahan dan berat badan menurun dengan perlahan.



dalam proses menurunkan berat badan, senaman juga sangat penting terutama senaman cardio yang akan membakar kalori dengan cepat.



RINGKASNYA

UBAH TABIAT MAKAN
BERSENAM SECARA TERATUR
DISIPLIN YANG TINGGI

.............BERAT ANDA PASTINYA TURUN DENGAN CEPAT







ANDA JUGA BOLEH MENGAMBIL SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK MEMBANTU MEMBEKALKAN TENAGA SEPANJANG PROSES PENURUNAN BERAT BADAN INI.







UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA:
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751 FB 
(PM) iedaabdullah 



 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments: