Wednesday, 25 March 2015

MUDAHNYA CUCI KERETA

salam sejahtera...

ni cerita pagi semalam...
lepas hantar anak dara berdua ke sekolah, saya terus balik ke rumah.dah beberapa hari dok pendam hasrat nak bersihkan makcik grey kecik saya ni.dok baca cerita orang guna Basic H untuk bersihkan kereta,saya pun teringin nak cuba.maka pagi semalam oleh kerana ada sikit masa, saya pun ambil peluang mencuba.
dah puas hati dengan cuci lantai, basuh baju, basuh kasut sekolah...kali ni tengok kebolehan cecair ajaib ni dalam bidang cuci kereta pula.

saya guna lebih kurang satu sudu kecil Basic H yang dicampur dengan air paip sebanyak satu gelas.lembapkan tuala dengan campuran air tu dan terus lap.mula-mula lap bahagian dalam dulu....habuk dan kesan air tumpah dah banyak kat dalam kereta ni.lap ja kat dashboard...terus...waaaa....berkilat..


kalau guna air saja ia berkilat sekejap dan bila air kering ia kembali pudar.tapi dengan Basic H ni....dah lama kering pun permukaan yang dilap tu masih berkilat.macam kereta baru.
paling best, tak ada bau macam pencuci yang kat kedai cuci kereta.

siap bahagian dalam, teruskan dengan bahagian luar pula.hajatnya nak buat kat cermin ja tapi naik syok pula.habis satu badan kereta di lap.seronok tengok hasil yang superb....berkilat makcik grey kecik ni..
tayar ja tak buat....masa dah cukup.nak bersiap untuk masuk kerja.


tapi sebelum tu, saya ke tepi rumah kutip bunga melor dan ros kecik yang wangi tu....

letak dalam kereta sebagai pewangi.saya tak suka pewangi yang jual kat kedai tu.bau kuat sangat.makanya bila bunga-bunga ni tak berkembang saya letak daun pandan sebagai pengganti.kalau terlupa....natural smell la jawabnya.


kesimpulannya....
memang puas hati la guna Basic H ni sebagai pencuci kereta...luar dan dalam boleh guna.jimat dan senang kerja.yang paling penting...
1. tak ada bahan kimia merbahaya
2. tak ada bau yang memeritkan hidung

sesiapa yang ada Basic H bolehlah cuba sendiri.
yang belum ada...tunggu sekejap.barang pn kehabisan stok sekarang.tunggu HQ restock...punyalah laris sampai habis stoknya.
dah ada nanti akan diwar-warkan di FB dan juga di sini.





***BACK TO NATURE***




FEEL FREE TO ASK..

IEDA 0107796751 (SMS/WASSAP/TGM)

2 comments:

nurul said...

basic H memang best!

:-) said...

mudahnya :-)