Thursday 24 April 2014

BOSWELLIA

salam sejahtera...
sambungan daripada entry sebelum ini...

BOSWELLIA
apakah ia?

tumbuhan yang telah digunakan sejak zaman dahulu kala terutamanya perubatan ayurveda untuk penyakit-penyakit kronik terutamanya radang sendi.ia didapati berupaya membantu meredakan bengkak dan kesakitan akibat penyakit radang sendi (arthritis).selain daripada itu boswellia juga didapati dapat membantu mengawal penyakit lain yang berlaku akibat proses keradangan seperti penyakit asma dan radang usus (inflammatory bowel disease).

kandungan boswellic acid di dalam boswellia didapati mampu merencatkan pembentukan leukotrienes iaitu bahan yang mencetuskan aktiviti keradangan (inflammation) di dalam tubuh manusia.


salah satu kajian tentang kesan boswellia ke atas radang sendi..
BACA DI SINI


Selain daripada itu,Boswellia (boswellia sacra) juga didapati mampu memberi kesan positif kepada penyakit kanser seperti kanser payudara,kanser otak dan leukemia.Ia juga didapati berupaya melawan merebaknya sel-sel kanser pankreas.



Ekstrak Boswellia terdapat dalam produk Shaklee iaitu
AJHT (Advanced Joint Health Tablet)


amalkan AJHT (2 tablet sehari) untuk kesihatan optima anda.


******************************************************************************

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 
IEDA ABDULLAH 
SMS/WA : 010-7796751 
FB (PM) iedaabdullah

No comments: