Thursday 1 May 2014

OMEGAGUARD

Ramai ibubapa mempercayai minyak ikan dalam membantu menguatkan ketahanan badan anak-anak.Shaklee mempunyai minyak ikan tulen lagi bermutu yang diperolehi dari sumber ikan laut dalam.Ia diproses dengan teknologi terkini bagi menghasilkan minyak ikan terbaik untuk kesihatan pengguna.Ia dipatenkan atas nama OmegaGuard.setiap capsule mengandungi EPA dan DHA yang diperlukan oleh tubuh manusia.

Omega guard Shaklee mengandungi omega 3 iaitu sejenis asid lemak poli tidak tepu (polyunsaturated fatty acids).


apakah fungsi Omega 3?


1. membantu mempertingkatkan aliran darah kepada otot semasa bersenam

2. membantu merangsang fungsi enzim yang membawa sel-sel lemak ke tisu-tisu di mana ia akan digunakan sebagai sumber tenaga.

3. membantu meningkatkan proses pembakaran lemak

4. membantu mengrangkan selera makan kerana minyak ikan mengawal pengeluaran serotonin...serotonin adalah bahan yang mengawal selera makan dan mood seseorang.ia mengurangkan kehendak/nafsu kepada bahan-bahan yang manis.
serotonin juga berfungsi sebagai antidepressant.

5. mengurangkan penyimpanan lemak dengan cara meningkatkan sensitiviti sel terhadap insulin maka kurang makanan yang disimpan sebagai lemak.

6. membantu mengurangkan inflamasi (proses inflamasi boleh merosakkan dinding saluran darah dan memburukkan keadaan penyakit jantung).kawalan proses inflamasi juga membantu mengurangkan kejadian serangan asthma.

7. membantu mengurangkan kesakitan pada sendi

8. membantu meningkatkan imuniti badan

9. meningkatkan keupayaan belajar kanak-kanak

10. membantu mengurangkan paras trigliserid (TG), mengurangkan tekanan darah dan mengurangkan pembekuan darah (menurunkan risiko strok akibat penyumbatan saluran darah).


dapatkan supplemen OmegaGuard Shaklee untuk kesihatan optima anda...


##HEALTHY & HAPPY.....MAKE IT OUR "WAY OF LIFE"



*********************************************************************************
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 

IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751 
FB (PM) iedaabdullah

No comments: