Sunday 30 November 2014

TIPS ELAKKAN JERAWAT DI BAWAH KULIT

salam sejahtera....

Jerawat bukan sahaja berlaku di atas permukaan kulit dan dapat dilihat dengan jelas tetapi juga boleh terbentuk dengan saiz yang agak besar di bawah permukaan kulit.biasanya ia kelihatan seperti kemerahan dari bahagian luar.bila ditekan akan terasa seperti ada bengkak di bawah kulit dan agak sakit.

jerawat di bawah kulit


jerawat di bawah kulit ini tidak boleh dipicit kerana lapisan kulit yang melapisi permukaan atas menghalang pengaliran nanah dari keluar.jika dipicit juga ia hanya akan mencederakan tisu dan sel serta membuatkan saiz jerawat menjadi lebih besar.

antara rawatan yang biasa diberikan adalah krim antibiotik atau krim retinoids dan juga antibitik secara oral (makan).
namun adalah lebih baik jika jerawata di bawah kulit ini dapat dicegah daripada berlaku.


TIPS MENGELAKKAN JERAWAT DI BAWAH KULIT


1. pastikan kulit muka sentiasa dijaga dengan sempurna.gunakan pencuci yang sesuai dengan kulit muka dan jangan biarkan solekan berada di wajah terlalu lama.bersihkan semua solekan sebelum tidur agar kulit dapat bernafas dengan sempurna.

2. minum air dengan mencukupi kerana ia membantu sistem badan termasuk kelenjar dan sel-sel kulit berfungsi dengan sempurna.

3. elakkan tekanan/stress kerana ia akan mempengaruhi keadaan hormon di dalam badan.ketidakstabilan hormon adalah antara punca utama berlakunya jerawat.

4.  tidur yang mencukupi kerana semasa tidur sistem badan kita dapat berehat dan memulihkan kerosakan yang berlaku pada mana-mana sel tubuh.

5.  senaman secara berterusan akan meningkatkan pengaliran oksigen dan membantu membawa bekalan nutrien kepada sel-sel tubuh badan kita.

6. amalkan pemakanan yang sihat yang kurang berminyak serta mengandungi banyak serat serta vitamin untuk membatu memulihkan kesihatan kulit.

7.  amalkan pengambilan minyak ikan dan vitamin E kerana ke dua-duanya membantu mengurangkan proses keradangan serta membantu pembentukan semula sel yang sihat.



minyak ikan OMEGA GUARD Shaklee adalah minyak ikan tulen yang bersih dan selamat untuk diamalkan secara berterusan.
bukan sahaja baik untuk kesihatan kulit tetapi juga untuk kesihatan seluruh badan anda.


Vitamin E juga bersifat antioksida di mana ia membantu menghalang pembentukan radikal bebas yang boleh merosakkan sel-sel tubuh badan kita.di samping itu ia juga meningkatkan daya imuniti tubuh untuk mengelak daripada berlakunya jangkitan kuman.






gabungan omegaguard, vitamin E serta tambahan vitamin C Shaklee memberikan anda kulit yang bersih dari dalam.

dapatkan suplemen Shaklee yang dijamin bersih, selamat dan berkesan dari pengedar sah Shaklee.



UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA:
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751
FB (PM) iedaabdullah


These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments: