Friday 27 February 2015

BAGAIMANA CEPATKAN PEMULIHAN PESAKIT DEMAM DENGGI?

salam sejahtera....

demam denggi diakibatkan oleh virus denggi yang dipindahkan kepada manusia melalui gigitan nyamuk aedes.

oleh kerana ia adalah jangkitan virus, tiada ubatan khas seperti antibiotik yang boleh digunakan.badan akan bertindakbalas dengan sendiri untuk melawan virus dan melegakan demam ini serta menghasilkan antibodi.

rawatan yang diberikan adalah rawatan sokongan terhadap simptom atau gejala yang timbul pada pesakit.

BAGAIMANA NAK CEPATKAN PEMULIHAN PESAKIT DEMAM DENGGI?


yang paling utama adalah rehat yang mencukupi.dalam keadaan badan yang rehat, ia lebih efisien dalam bertindak melawan serangan virus.

pastikan pengambilan air adalah mencukupi.
mengambil makanan yang lembut dan cair seperti bubur dan sup bukan sahaja menambahkan kandungan air dalam badan malahan juga memberikan sumber tenaga tambahan.


antara yang popular dan sering diperkatakan kebelakangan ini adalah jus daun betik.
pengambilan jus daun betik dipercayai dapat meningkatkan bilangan platelet dengan lebih cepat.bahan kimia yang terdapat di dalam jus ini membantu merencatkan tindakan virus denggi terhadap platelet.

di bawah adalah cara menyediakan jus daun betik.harus diingat,ia bukanlah rawatan khusus untuk demam denggi tetapi hanya sekadar kaedah rawatan sokongan.









bagi produk Shaklee, terdapat suplemen yang sangat elok untuk diamalkan oleh pesakit demam denggi untuk membantu pemulihan dengan lebih cepat.
bukan sahaja denggi, suplemen ini boleh digunakan untuk jangkitan virus yang lain serta juga untuk pemulihan tenaga bagi yang bekerja teruk.


suplemen berbentuk serbuk yang dibancuh lalu diminum...

PERFORMANCE DRINK
sesuai namanya, ia membantuk membekalkan elektrolit untuk menambahkan tahap bendalir tubuh (hidrasi) seterusnya membekalkan tenaga dengan segera.berbeza dengan minuman isotonik lain di pasaran, Performance Drink tidak mengandungi gula berlebihan.

mempunyai rasa oren, enak dan sangat bermanfaat untuk hidrasi tubuh.



VITAMIN C (sustained released/ chewable)

vitamin C membantu tubuh melawan jangkitan virus dengan cara meningkatkan tahap imuniti tubuh kita.walau bagaimanapun, untuk kesan yang lebih baik ia harus diambil secara berterusan, bukan hanya ketika sakit malah di saat tubuh badan sihat sebagai langkah pencegahan.








***HARUS DIINGAT!!
jangan sesekali melewatkan rawatan dari doktor bertauliah sekiranya mengalami demam dengan gejala jangkitan virus denggi.dapatkan pemeriksaan awal dan berkala untuk mencegah komplikasi.
rawatan awal dan notifikasi kes juga mampu mencegah merebaknya jangkitan denggi di kawasan berdekatan.

suplemen hanya untuk rawatan sokongan.





ANDA PERLUKAN 
KONSULTASI TENTANG PENYAKIT INI?

INGIN DAPATKAN PRODUK SHAKLEE UNTUK KESAYANGAN ANDA?

boleh hubungi saya seperti di bawah:

IEDA ABDULLAH: 0107796751 (sms/WA/telegram)

No comments: