Tuesday 18 November 2014

KAWAL GULA DENGAN PEMAKANAN DAN SUPLEMEN

salam sejahtera...

SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK MEMBANTU MENGAWAL PARAS GULA DALAM DARAH


terdapat pelbagai kombinasi suplemen Shaklee yang boleh diambil oleh pesakit kencing manis dalam usaha membantu mendapatkan paras gula yang stabil dan tahap kesihatan yang baik.


antaranya adalah:

Vitalea
mengandungi pelbagai vitamin dan mineral yang digabungkan dalam satu pil untuk memudahkan pengambilan.
zink misalnya terlibat dalam proses metabolisma insulin di dalam pankreas.ia juga membantu mempercepatkan penyembuhan luka.sebagai antioksida zink membantu mencegah jangkitan kuman yang diketahui amat mudah berlaku di kalangan pesakit kencing manis.

vitamin D juga terlibat dalam membantu mengawal paras gula dalam darah......LIHAT SINI

vitamin C membantu mengurangkan paras sorbitol dalam darah.kandungan sorbitol yang tinggi meningkatkan berlakunya komplikasi-komplikasi penyakit kencing manis.

vitamin B membantu melindungi saraf daripada mengalami kerosakan akibat kandungan gula yang tinggi.

mineral-mineral lain seperti magnesium,copper dan mangganese juga penting dalam proses kawalan gula dalam darah.

maka dengan mengambil Vitalea,kita dapat memenuhi keperluan vitamin dan mineral harian.


GLA Complex
antioksida yang membantu mengurangkan paras radikal bebas di dalam darah.GLA juga boleh membantu mengurangkan kerosakan saraf seperti kebas dan rasa menyucuk akibat paras gula yang tinggi.


ESP
protein soya (non GMO) ini membantu terutamanya dari segi kawalan pemakanan.apabila diambil pada waktu malam, ia mengurangkan rasa lapar. maka kita tidak perlu mengambil makanan lain untuk memenuhi selera.pengambilan makanan berat pada waktu malam bukan sahaja tidak baik untuk pesakit kencing manis tetapi juga untuk semua orang.ESP tidak akan meningkatkan paras gula dalam darah kerana ia adalah soya asli.


walau bagaimanapun, jangan lupa untuk meningkatkan pengambilan sayur-sayuran dalam diet harian.ia adalah sumber vitamin,tenaga dan serat yang baik untuk tubuh kita.





anda boleh dapatkan sendiri suplemen anda dengan klik pada 
icon di bawah.






UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751 
FB (PM) iedaabdullah




These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.