Wednesday 21 May 2014

MASALAH KULIT KEPALA

 KELEMUMUR.....
adakah anda sering terganggu dengan kegatalan kulit kepala?
adakah kehadiran kelemumur yang jelas kelihatan mengganggu penampilan anda?

kenapa berlakunya kelemumur?
terdapat banyak punca yang boleh membawa kepada masalah kelemumur.kulit kepala yang terlalu kering atau lembap adalah antara punca masalah ini berlaku.selain daripada itu kelemumur juga boleh berpunca daripada jangkitan kulat di kulit kepala serta penyakit kulit seperti psoriasis dan seborhea.

bagaimana mengatasi kelemumur?
1. pastikan kulit kepala berada dalam keadaan yang bersih dan sihat.penggunaan pelbagai bahan untuk mencantikkan rambut seperti krim,spray,gel dan pelbagai syampo boleh menyebabkan kerosakan kulit kepala.bahan-bahan yang digunakan secara kerap itu boleh tertinggal di kulit kepala dan menjadi lapisan kering yang membentuk kelemumur.cuci rambut menggunakan syampo yang sesuai serta hentikan penggunaan bahan-bahan penggayaan rambut dapat menghilangkan masalah kelemumur.

2. dapatkan pendedahan kepada cahaya matahari dalam kadar yang sederhana.
cahaya matahari membantu memperbaiki struktur kulit dalam situasi penyakit seperti psoriasis dan ekzema.namun elakkan pendedahan berlebihan kerana ia juga boleh meningkatkan risiko kanser kulit.

3. elakkan stress berlebihan.stres/tekanan sangat berkait rapat dengan pelbagai masalah kesihatan.belajar untuk menghadapi dan menangani stres/tekanan dengan sempurna.
CARA MENGHADAPI/MENGAWAL STRES/TEKANAN

4. pemakanan yang sesuai.
zink,omega 3,vitamin B dan selenium sangat membantu dalam mengatasi masalah kelemumur.
minum air dengan mencukupi serta mengambil buah-buahan dapat mengelakkan kekeringan kulit seterusnya mengatasi masalah kelemumur.

usah biarkan masalah kelemumur membelenggu diri.kelemumur yang tidak terkawal boleh membawa kepada keguguran rambut yang berlebihan.dapatkan nasihat pakar untuk mengatasi masalah andai ia berterusan walaupun setelah melakukan perubahan-perubahan seperti yang dinyatakan di atas.

SET PENJAGAAN RAMBUT SHAKLEE


dari Shaklee, vitamin yang sesuai untuk diamalkan bagi mengatasi masalah kelemumur ialah:
OMEGAGUARD
B COMPLEX
ZINC COMPLEX
ALFALFA 

Shaklee juga menyediakan set penjagaan rambut PRO SANTE yang sesuai untuk anda.


These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751 
FB (PM) iedaabdullah

No comments: