Friday 3 October 2014

KEMBALIKAN KEINDAHAN MAHKOTA WANITA

salam sejahtera...

apa yag paling merimaskan anda apabila memandang ke lantai?
sampah?
habuk?
mainan yang bersepah?
atau...
helaian rambut yang bertaburan?

pastinya helaian rambut kan?
bukan sekadar memburukkan pemandangan di lantai tetapi yang lebih penting ia menunjukkan kesihatan kulit kepala yang semakin merosot.pasti rungsing mengenangkan rambut yang semakin menipis.hilang seri wajah tak kiralah pada lelaki ataupun wanita.
saya juga mengalaminya.

bermula di sekolah menengah.tinggal di asrama sejak tingkatan 1 dan berasal dari keluarga miskin,pastinya kesihatan kulit kepala tidak diambil berat,guna saja syampo yang mampu milik.cuci rambut pun ikut sedap hati.di zaman sekolah rendah arwah nenek dan emak selalu letakkan santan pada rambut saya.hasilnya saya punyai rambut yang lebat dan berkilat.tapi memasuki tingkatan 3 masalah menimpa.mula gatal kulit kepala dan kemudiannya ditemukan dengan syampu yang tidak sesuai oleh tukang gunting rambut.katanya elok untuk hilangkan kelemumur & kegatalan.saya guna dengan kerap lalu timbul masalah keguguran rambut dan kulit kepala kering dan gatal.masalah tak pernah selesai biarpun bemacam syampu yang saya guna.frust...sakit hati...rendah diri...
semuanya ada.

akhirnya saya ambil keputusan berhenti menggunakan syampu...sangat jarang saya gunakan.sekitar sebulan sekali.rambut dapat bertahan namun tidak kembali lebat dan bersinar.ada juga pori2 yang telah tertutup.

setelah mengenali Shaklee saya mula terfikir untuk menggunakan syampu dari Shaklee.berbulan juga berfikir untuk bermula.akhirnya penghujung Ogos saya mula gunakan Pro Sante Revitalising Syampoo.saya guna dua kali seminggu..
hasilnya?
tak ada keguguran rambut???....tak lah sampai ke tahap itu lagi.
tapi tiada lagi gatal kulit kepala.rambut lebih bermaya walaupun masih nipis.pori yang telah tertutup tidak akan memungkinkan rambut untuk tumbuh semula di situ maka saya perlu memastikan kawasan kulit kepala yang lain kembali sihat.
saya turut gunakan untuk anak montel saya yang berumur 8 tahun...rambut dia juga kelihatan lebih sihat berbanding sebelumnya.

selain daripada syampu saya turut mengambil rawatan untuk dalaman.Zinc Complex membantu memberikan kekuatan kepada struktur rambut dan kulit kepala.hanya sekali sehari sebelum sarapan,hasilnya sangat memuaskan.

kepada anda yang mengalami masalah kulit kepala dan keguguran rambut dan inginkan permulaan pemulihan secara bajet, boleh mulakan dengan Pro Sante Revitalising Syampoo dan Zinc Complex.

klik gambar di bawah untuk belian terus dari laman web Shaklee

atau hubungi saya (Ieda 0107796751--- SMS/WA/TGM)





These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 UNTUK PESANAN/MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI SAYA: 
IEDA ABDULLAH SMS/WA : 010-7796751
FB (PM) iedaabdullah

No comments: